Каталог публікацій
Головна » Статті » Інтернет статті |
Те, що суто український кінофестиваль «Відкрита ніч», який проходить у Києві, набирає обертів, не може не тішити. Постійній зацікавленості до цього абсолютно маргінального фестивалю можуть подивуватися та й позаздрити більш імениті (розкручені) кінофоруми. Маргінальність «Відкритої ночі» декларувалася засновниками, а це, насамперед, наш живий класик кіно - Михайло Іллєнко, чи не з самого початку. Прикиньте самі: кінофестиваль суто український, національний, україномовний; рівні можливості кіно та відеовиробництва, взагалі, бодай чогось, що твориться у цій сфері в Україні; ліміт показу конкурсних робіт (до 30 хв), дивні номінації - "одного кадру", наприклад; відсутність пристосованого приміщення (традиційно фестиваль проходить на оглядовому майданчику біля «будинку Річарда» на Андріївському узвозі), і тривалість фестивалю - всього один день, вірніше, ніч. Ось далеко не повний перелік маргінальних компонентів, з якими цей кінофестиваль розпочав і, на диво, активно продовжує своє існування. Подібний, як сьогодні кажуть, іміджевий набір, у кіновиробників зі здоровим глуздом міг би викликати лише співчуття, з огляду на абсолютну приреченість такого, за перепрошенням, кінофоруму. Та не все так просто у нашому датському королівстві. Ніяким чином не зазіхаючи на поглиблений аналіз стану сучасної української кінематографії, хочеться обмежитися реплікою про цьогорічну «Відкриту ніч. Дубль 12». Автор був посеред тих фанатів кіно, хто товкся і мерз на Андріївському узвозі в ніч з 28 на 29 червня 2008 року. Одразу хочу відзначити багатоплановість проведення фестивалю. Все, як в кіно! Крупний план - офіціоз. Ну, як сьогодні без нього? Це дуже важливо знати і бачити хто, з ким, як і наскільки дружить, а тут діячі, імена, постаті і прочая. Традиційна чудова пара ведучих - шоуменів братів Капранових. Без них, здається, фестиваль уже не фестиваль. Правда тексти доволі віддалено стосуються справ кіно, це більше такі собі кавеенізми, літературна ахінея, яка мала б слугувати за тонке почуття гумору. Та Бог з ним, з тим офіціозом. Наступний план - середній, і це, мабуть, найважливіший, найзначиміший план усього кінофестивалю - публіка. В основному, це студенти творчих вузів, молоді люди, які якимось чином причетні до такої доволі віртуальної системи, яка називається сучасним українським кінематографом. Витримці цієї публіки міг би позаздрити будь-який кінофестиваль. Треба собі лише уявити цю товкотнечу на оглядовому майданчику Андріївського узвозу, якого сьогодні явно не достатньо для проведення такого кінофоруму (це аж ніяк не претензія на адресу організаторів. Декілька років тому цього місця було ще й забагато, просто фестиваль набирає обертів.) Отже, уявляємо далі тисняву, фестивальне бродіння у пошуках стільця, чи хоча б місця постояти, а за спиною, у наметі кафе - п'яний регіт кіношної тусовки. Ледь долинають звуки фільму, пориви вітру розхитують екран. Холод. Ніч. Давні фанати фестивалю приходять тепло одягненими і з коциками. А що вже казати про тих, які не готувалися до таких випробувань і, хоч одягнені зовсім по-літньому, героїчно витримують усі кліматичні особливості київської ночі, вперто залишаючись на своїх місцях. Фестиваль минає, а публіки не меншає, навпаки, все прибуває. Насамкінець фестивалю, вже під ранок, від випитого «для зігріву» стає весело на всьому Андріївському узвозі. Радісно відлунюють дзенькотом потрощені пляшки. І саме тоді, коли оголошуються переможці у номінаціях конкурсної програми. А публіка все чогось чекає. І тут з'являється наступний план. Його можна назвати і загальним, і дальнім. Власне, цей план мав би продемонструвати у всій широті, глибині, височині те, заради чого проводиться в 12-й раз «Відкрита ніч», заради чого товчуться і мерзнуть на Андріївському узвозі. План цей - кіно. А його немає. Тобто, відзняті фільми є, та немає що дивитися. Так, як і не було минулої ночі (минулого року), і хто знає, чи з'явиться наступної «Відкритої ночі». Тоді це вже буде «Дубль 13». Сьогодні ж цей план сучасного українського кіно - загальний, дальній - занадто розмитий, туманний, занадто покритий мороком відкритої ночі. І хто знає, чи може вселити надію публіка, яка, незважаючи ні на що, вперто вдивляється у морок ночі українського кіно - а раптом там нарешті щось з'явиться, і засяє на небі хоча б одна зірочка... До того, що є вітчизняним кінематографом сьогодні, хочеться нукнути, як до гнилої худоби: «Ну!!! Бодай би тебе!.. Та розродися вже хоч чим-небудь!» Але за тим, стосовно того ж українського кіно, одразу постає гамлетівське питання, яке в українській інтерпретації (і це відомо всім), звучить так: «Купатися чи не купатися...», а далі, за текстом, самі знаєте як... Фото зі сайту www.kinokolo.ua Андрій Падур для ZAXID.NET Джерело: http://zaxid.net/article/19480/ | |
Категорія: Інтернет статті | Додав: padur (08.07.2008) | Автор: Андрій Падур | |
Переглядів: 1417 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 5.0/2 | |
Всього коментарів: 1 | ||||||
|